Zestaw zadań maturalnych z lat ubiegłych posegregowanych tematycznie. Temat przewodni zestawu - LOGARYTMY
Zadania maturalne: logarytmy
Zadanie 1 (0-1) - matura poziom podstawowy maj(czerwiec) 2020, zadanie 3 |
Liczba
jest równa
A.
B. 2
C. 3
D.
Zadanie 2 (0-1) - matura poziom podstawowy sierpień 2019, zadanie 1 |
Liczba
jest równa
A. 2
B. 7
C.
D.
Zadanie 3 (0-1) - matura poziom podstawowy czerwiec 2019, zadanie 2 |
Liczba
jest równa
A.
B.
C.
D.
Zadanie 4 (0-1) - matura poziom podstawowy maj 2019, zadanie 1 |
Liczba log√22 jest równa
A. 2
B. 4
C. √2
D. ½
Zadanie 5 (0-1) - matura poziom podstawowy sierpień 2018, zadanie 4 |
Liczba log496-log46 jest równa
A. log490
B. log696
C. 4
D. 2
Zadanie 6 (0-1) - matura poziom podstawowy czerwiec 2018, zadanie 2 |
Dane są liczby:
,
,
. Liczby te spełniają warunek:
A. a>b>c
B. b>a>c
C. c>b>a
D. b>c>a
Zadanie 7 (0-1) - matura poziom podstawowy maj 2018, zadanie 1 |
Liczba 2log36-log34 jest równa
A. 4
B. 2
C. 2log32
D. log38
Zadanie 8 (0-1) - matura poziom podstawowy czerwiec 2017, zadanie 4 |
Liczba log327+log31 jest równa
A. 0
B. 1
C. 2
D. 3
Zadanie 9 (0-1) - matura poziom podstawowy maj 2017, zadanie 3 |
Liczba
jest równa
A. ![]() |
B. ![]() |
C. ![]() |
D. ![]() |
Zadanie 10 (0-1) - matura poziom podstawowy maj 2016, zadanie 2 |
Liczba
jest równa
A.
B.
C.
D.
Zadanie 11 (0-1) - matura poziom podstawowy sierpień 2015, zadanie 5 |
Wartość wyrażenia
jest równa
A. -3
B.
C. -2
D. 0
Zadanie 12 (0-1) - matura poziom podstawowy maj 2015, zadanie 2 |
Dane są liczby
,
,
. Iloczyn abc jest równy
A.
B.
C.
D.
Zadanie 13 (0-1) - matura poziom podstawowy maj 2014, zadanie 4 |
Suma
jest równa
A. 3
B.
C.
D.
Zadanie 14 (0-2) - matura poziom podstawowy maj 2016, zadanie 31 |
Skala Richtera służy do określania siły trzęsień ziemi. Siła ta opisana jest wzorem
, gdzie
oznacza amplitudę trzęsienia wyrażoną w centymetrach,
jest stałą, nazywaną amplitudą wzorcową. 5 maja 2014 roku w Tajlandii miało miejsce
trzęsienie ziemi o sile
w skali Richtera. Oblicz amplitudę trzęsienia ziemi w Tajlandii i rozstrzygnij, czy jest ona większa, czy – mniejsza od 100 cm.
Zadanie 15 (0-3) - autor: oblicz.com.pl - zadanie o podwyższonym poziomie trudności |