Zestaw zadań maturalnych z lat ubiegłych posegregowanych tematycznie. Temat przewodni zestawu - logarytmy - poziom podstawowy
Zadania maturalne: logarytmy
Zadanie 2 (0-1) - matura poziom podstawowy czerwiec 2024, zadanie 2 |
2023 |
Dokończ zdanie. Wybierz właściwą odpowiedź spośród podanych.
Liczba jest równa
A.
B.
C. (-1)
D.
Zadanie 4 (0-1) - matura poziom podstawowy maj 2024, zadanie 4 |
2023 |
Dokończ zdanie. Wybierz właściwą odpowiedź spośród podanych.
Liczba log√39 jest równa
A. 2
B. 3
C. 4
D. 9
Zadanie 3 (0-1) - matura poziom podstawowy sierpień 2023, zadanie 3 |
2023 |
Dokończ zdanie. Wybierz właściwą odpowiedź spośród podanych.
Liczba jest równa
A.
B.
C.
D.
Zadanie 5 (0-1) - matura poziom podstawowy czerwiec 2023, zadanie 5 |
2023 |
Dokończ zdanie. Wybierz właściwą odpowiedź spośród podanych.
Liczba jest równa
A. (-1)
B.
C. 2
D. 5
Zadanie 4 (0-1) - matura poziom podstawowy maj 2023, zadanie 4 |
2023 |
Dokończ zdanie. Wybierz właściwą odpowiedź spośród podanych.
Liczba log927 + log93 jest równa
A. 81
B. 9
C. 4
D. 2
Zadanie 2 (0-1) - test diagnostyczny wrzesień 2022 |
2023 |
Dokończ zdanie. Wybierz właściwą odpowiedź spośród podanych.
Wartość wyrażenia jest równa
A. 1
B. 5
C. 10
D. 25
Zadanie (0-1) - matura poziom podstawowy sierpień 2022, zadanie 2 |
2015 |
Liczba log232−log28 jest równa
A. 2
B. 14
C. 16
D. 24
Zadanie (0-1) - matura poziom podstawowy czerwiec 2022, zadanie 3 |
2015 |
Liczba dwukrotnie większa od log 3+log 2 jest równa
A. log 12
B. log 36
C. log 10
D. log 25
Zadanie (0-1) - matura poziom podstawowy maj 2022, zadanie 3 |
2015 |
Liczba 4log42+2log48 jest równa
A. 6log42
B. 16
C. 5
D. 6log416
Zadanie (0-1) - matura poziom podstawowy sierpień 2021, zadanie 2 |
2015 |
Liczba log69+2log62 jest równa
A.
B. 1
C. 2
D.
Zadanie (0-1) - matura poziom podstawowy czerwiec 2021, zadanie 3 |
2015 |
Niech log318 = c. Wtedy log354 jest równy
A. c-1
B. c
C. c+1
D. c+2
Zadanie (0-1) - matura poziom podstawowy maj 2021, zadanie 4 |
2015 |
Suma jest równa
A. 2
B. 3
C. 4
D. 5
Zadanie (0-1) - matura poziom podstawowy marzec 2021, zadanie 2 |
2015 |
Liczba jest równa
A.
B.
C.
D.
Zadanie (0-1) - matura poziom podstawowy czerwiec(lipiec) 2020, zadanie 3 |
2015 |
Liczba jest równa
A. 2
B. 4
C. 16
D. 32
Zadanie (0-1) - matura poziom podstawowy maj(czerwiec) 2020, zadanie 3 |
2015 |
Liczba jest równa
A.
B. 2
C. 3
D.
Zadanie (0-1) - matura poziom podstawowy sierpień 2019, zadanie 1 |
2015 |
Liczba jest równa
A. 2
B. 7
C.
D.
Zadanie (0-1) - matura poziom podstawowy czerwiec 2019, zadanie 2 |
2015 |
Liczba jest równa
A.
B. 2
C. -2
D.
Zadanie (0-1) - matura poziom podstawowy maj 2019, zadanie 1 |
2015 |
Liczba log√22 jest równa
A. 2
B. 4
C. √2
D. ½
Zadanie (0-1) - matura poziom podstawowy sierpień 2018, zadanie 4 |
2015 |
Liczba log496-log46 jest równa
A. log490
B. log696
C. 4
D. 2
Zadanie (0-1) - matura poziom podstawowy czerwiec 2018, zadanie 2 |
2015 |
Dane są liczby: , , . Liczby te spełniają warunek:
A. a>b>c
B. b>a>c
C. c>b>a
D. b>c>a
Zadanie (0-1) - matura poziom podstawowy maj 2018, zadanie 1 |
2015 |
Liczba 2log36-log34 jest równa
A. 4
B. 2
C. 2log32
D. log38
Zadanie (0-1) - matura poziom podstawowy sierpień 2017, zadanie 3 |
2015 |
Wartość wyrażenia log48+5log42 jest równa
A. 2
B. 4
C. 2+log45
D. 1+log410
Zadanie (0-1) - matura poziom podstawowy czerwiec 2017, zadanie 4 |
2015 |
Liczba log327+log31 jest równa
A. 0
B. 1
C. 2
D. 3
Zadanie (0-1) - matura poziom podstawowy maj 2017, zadanie 3 |
2015 |
Liczba jest równa
A.
B.
C.
D.
Zadanie (0-1) - matura poziom podstawowy maj 2016, zadanie 2 |
2015 |
Liczba jest równa
A.
B. 2
C.
D. 3
Zadanie (0-1) - matura poziom podstawowy sierpień 2015, zadanie 5 |
2015 |
Wartość wyrażenia jest równa
A. -3
B.
C. -2
D. 0
Zadanie (0-1) - matura poziom podstawowy maj 2015, zadanie 2 |
2015 |
Dane są liczby , , . Iloczyn abc jest równy
A. -9
B.
C.
D. 3
Zadanie (0-1) - matura poziom podstawowy maj 2014, zadanie 4 |
2015 |
Suma log816+1 jest równa
A. 3
B.
C. log817
D.
Zadanie (0-2) - matura poziom podstawowy maj 2016, zadanie 31 |
2015 |
Skala Richtera służy do określania siły trzęsień ziemi. Siła ta opisana jest wzorem , gdzie A oznacza amplitudę trzęsienia wyrażoną w centymetrach, A0=10-4 jest stałą, nazywaną amplitudą wzorcową. 5 maja 2014 roku w Tajlandii miało miejsce trzęsienie ziemi o sile 6,2 w skali Richtera. Oblicz amplitudę trzęsienia ziemi w Tajlandii i rozstrzygnij, czy jest ona większa, czy – mniejsza od 100 cm.
Zadanie (0-3) - matura poziom podstawowy oblicz.com.pl 2021, zadanie |
2015 |