Egzamin gimnazjalny z matematyki 2016 - zadanie 8

Egzamin gimnazjalny z matematyki 2016 - zadanie 8

Zadanie 8 (0-1)

W klasie IIIa liczba dziewcząt stanowi ⅔ liczby wszystkich uczniów tej klasy.

Dokończ zdanie. Wybierz właściwą odpowiedź spośród podanych.

W klasie IIIa

A. jest więcej chłopców niż dziewcząt.

B. liczba dziewcząt stanowi liczby chłopców.

C. jest dwa razy więcej dziewcząt niż chłopców.

D. stosunek liczby chłopców do liczby dziewcząt jest równy 1:3.

Źródło CKE - Arkusz ezgaminacyjny 2015/2016


Analiza:

Zdanie A. "jest więcej chłopców niż dziewcząt" jest fałszywe. Ponieważ dziewczynki stanowią klasy to chłopcy stanowią - czyli mniej niż dziewczynek.

Zdanie B. "liczba dziewcząt stanowi liczby chłopców". To zdanie także jest fałszywe. Wcześniej wyliczyliśmy, że chłopcy stanowią , to dziewczynek byłoby , co jest sprzeczne z treścią zadania

Zdanie C. "jest dwa razy więcej dziewcząt niż chłopców". Chyba trafiliśmy na prawidłową odpowiedź, ale jeszcze sprawdźmy.

Chłopcy składają się na klasy. Według założenia dziewczynek jest dwa razy więcej, czyli . Zgasza się.

 

Podsumowując: W klasie IIIa liczba dziewcząt stanowi ⅔ liczby wszystkich uczniów tej klasy, jest ich dwa razy więcej niż chłopców

 

Zdania D sprawdzać nie musimy, ale w gwoli ścisłości: jeśli chłopców byłoby trzy razy mniej od dziewczynek to: . Dodając oba ułamki nie otrzymamy całej klasy:

 

Odpowiedź:

A. jest więcej chłopców niż dziewcząt.

B. liczba dziewcząt stanowi liczby chłopców.

C. jest dwa razy więcej dziewcząt niż chłopców.

D. stosunek liczby chłopców do liczby dziewcząt jest równy 1 : 3.

Egzaminy gimnazjalne

Egzamin gimnazjalny 2018


Zadanie z analizą i odpowiedzią

Egzamin gimnazjalny 2017


Zadanie z analizą i odpowiedzią

Egzamin gimnazjalny 2016


Zadanie z analizą i odpowiedzią

Egzaminy gimnazjalne - archiwum

2015


Zadanie bez odpowiedzi i bez analizy


Zadanie z odpowiedzią bez analizy


Zadanie z analizą i odpowiedzią

Dołącz do grupy na FB

W prezencie od Mikołaja uruchamiamy grupę :). Chcesz mieć wpływ na to co i kiedy pojawia się na obliczu matematyki? Dołącz do grupy zamkniętej, Szczegóły na grupie
Wystartowaliśmy 26.12.2018.

Egzamin gimnazjalny 2019

Zadania z egzaminu gimnazjalnego 2019.



Zadanie z analizą i odpowiedzią

Zadanie z odpowiedzią bez analizy



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

6 × 1 =